Köszöntelek a BUDAKESZI POLGÁROK HELYHATÓSÁGI VÁLASZTÁSOKÉRT KLUBBAN
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
EGYÜTT BUDAKESZIÉRT FÓRUM vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Köszöntelek a BUDAKESZI POLGÁROK HELYHATÓSÁGI VÁLASZTÁSOKÉRT KLUBBAN
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
EGYÜTT BUDAKESZIÉRT FÓRUM vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Köszöntelek a BUDAKESZI POLGÁROK HELYHATÓSÁGI VÁLASZTÁSOKÉRT KLUBBAN
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
EGYÜTT BUDAKESZIÉRT FÓRUM vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Köszöntelek a BUDAKESZI POLGÁROK HELYHATÓSÁGI VÁLASZTÁSOKÉRT KLUBBAN
Csatlakozz te is közösségünkhöz és máris hozzáférhetsz és hozzászólhatsz a tartalmakhoz, beszélgethetsz a többiekkel, feltölthetsz, fórumozhatsz, blogolhatsz, stb.
Ezt találod a közösségünkben:
Üdvözlettel,
EGYÜTT BUDAKESZIÉRT FÓRUM vezetője
Amennyiben már tag vagy a Networkön, lépj be itt:
Kis türelmet...
Bejelentkezés
Megkezdte
az előírt előzetes konzultációs eljárás lefolytatását a
Közép-Dunavölgyi Környezetvédelmi, Természetvédelmi és Vízügyi
Felügyelőség, melynek keretében az érintett önkormányzatoknak, civil
szervezeteknek és a lakosságnak lehetősége nyílik arra, hogy az épülő
gyorsforgalmi út terveit és az ehhez kapcsolódó további dokumentációkat
megismerhessék, illetve ehhez kapcsolódóan észrevételeket tehessenek.A konzultációs eljárás során az érintettek konkrét javaslatokat fogalmazhatnak meg a kötelezően előírt hatástanulmány kiegészítő elemeire.
Ennek megfelelően további vizsgálatokra, elemzésekre, valamint a szakértők által vizsgálandó témakörökre tehetnek javaslatokat.
A beérkezett jelzések alapján a Felügyelőség rögzíti a hatástanulmány végleges vizsgálati szempontjait, majd a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. két éven belül elvégzi a teljes helyzetfeltárást, melynek során fokozottan megvizsgálja, hogy a fejlesztés miként befolyásolja a térség ökológiai egyensúlyát
Ezt követően az érintett önkormányzatok bevonásával kezdetét vesz a teljes dokumentációra kiterjedő vizsgálati eljárás. A tervek szerint a gyorsforgalmi út megépítése három évet vesz igénybe, így előreláthatóan 2020-ra már birtokba vehetjük a körgyűrű nyugati szektorának ezen szakaszát.
A nyomvonal kialakítása során fontos szempont volt, hogy a védett és Natura 2000 területek alatt lehetőleg alagutak épüljenek; a lakott területeket pedig szintén alagútban közelítsék meg, a felszíni szakaszokon pedig megfelelő védőtávolságban haladjanak.
Legrövidebb nyomvonallal (17008 m) a hat alagutat is magába foglaló „A” változat számol, a leghosszabb (18147 m) pedig a kétalagutas C-B változat.
Nyilvánvaló, hogy az alagutak száma jelentősen hatással lehet a beruházási költségek volumenére. Egyébként a tervekben szereplő alagutak közül a leghosszabb kb. 6848 m. A szükségszerűen megépítendő kürtők közelében a tervezők egyedi védőövezetek kijelölését írják elő.
A lehetséges alternatívaként vázolt négy nyomvonal (A, B, B-D, C-B) közvetlenül Solymár, a II. kerületi Önkormányzat, Remeteszőlős, Nagykovácsi, Budakeszi, Budaörs és Biatorbágy közigazgatási területét érinti. A nyomvonalak közös jellemzője, hogy az új 10-es számú főúttal alkotott solymári csomóponttól indulnak.
Az „A” változat a
Pesthidegkút és a solymári Shell benzinkút között létesített
csomópontból kb. 100 m-es mélységben indulva egy 1400 m-es alagút
foglal magába, amelyet később egy 462 m-es követ; ez később
fokozottan védett barlangos terülten, Remeteszőlős külterületén a
Remete-szurdok alatt halad át. A nyomvonal ezt követően Remeteszőlős és
az adyligeti rendészeti laktanya között érné el a földfelszínt, majd
egyenesen haladva tovább a Petneházy Lovas klubtól Észak- Északnyugati
irányban, az egykori Julianna major térségében ismét a földfelszín
alatt folytatódna tovább.
A „B-D” változat egy darabig a „B” nyomvonalat követi, majd a tájvédelmi körzet erdei alatt vezetett alagútban haladva éri el a Telki úti csomópontot.
A „C-B” változat szintén a „B”-vel azonos nyomvonalon halad majd a Paprikás pataknál a földfelszín alatt folytatódik, majd a Julianna major környékén létesítendő nagykovácsi csomópontnál érné el a felszínt, majd ezt követően Budakeszi és egyben a védett területek határát elérve alagútban vezet a Telki útig. Ennek a változatnak az érdekessége, hogy a Pesthidegkúti csomópont kb. 170 m-es mélységben épülne és az alagút hossza miatt (6850 m) két kürtőt is terveztek.
A gyorsforgalmi út megépítése egyrészt Budapest belső területeinek forgalmi terheit csökkenti, másrészt az agglomerációs települések eddiginél sokkal jobb kapcsolatát fogja biztosítani. Viszont a beruházás elmaradása esetén az érintett települések belterületén jelenleg is tapasztalható olykor kaotikus zsúfoltság tovább fog növekedni.
Megjegyzés: Jelen írásunk a gyorsforgalmi út Nagykovácsi és Remeteszőlős térségét érintő szakaszokra korlátozódik.
Forrás: Buda környéki Iránytű,
Dr. Antalóczy Péter írása
Szerk.: Szathmáry Olga Ottilia az "Együtt
Budakesziért Fórum" veztője
|
|
|
E-mail: ugyfelszolgalat@network.hu
Kommentáld!